OK

احمد شیبانی در حاشیه جلسه اخیر هیات مدیره سندیکا در کارخانه فراورده‌های تزریقی و دارویی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فانا با اشاره به اینکه هیات مدیره سندیکا طی برنامه‌ریزی انجام شده هر بار جلسات خود را در یکی از کارخانه‌های داروسازی برگزار می‌کند تا از نزدیک با مشکلات این حوزه آشنا شود و از زحمات صنعتگران این عرصه نیز تقدیر کند، توضیح داد: این جلسه در حقیقت نخستین جلسه اینچنینی هیات مدیره سندیکا بود. من حدود ۳۷ سال پیش در شرکت فراورده‌های تزریقی و دارویی ایران از طریق سازمان صنایع ملی مدیر بودم. در سال 88 نیز و قبل ریاست سازمان غذا و دارو حدود شش ماهی مجددا مدیرعامل این شرکت بودم. باید اعتراف کنم تغییرات در این شرکت نسبت به 37 سال قبل و همچنین 8 سال قبل شدید بوده و من از این بابت بسیار خوشحالم.

وی افزود: این تغییرات نشان می‌دهد با وجود همه مشکلات، صاحبان سهام شرکت فراورده‌های تزریقی و دارویی ایران به فکر توسعه بوده‌اند و من تغییرات را به معنای واقعی در این شرکت دیدم. هم تولید انجام شده، هم ساختمان را بازسازی کرده‌اند. کارهای بسیار مهمی در اینجا انجام شده که جای خوشحالی دارد. افزایش ظرفیت در کنار به روز کردن ماشین آلات تولید در شرکت فراورده‌های تزریقی و دارویی ایران می‌تواند الگویی برای سایر صنایع باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فانا درباره قیمت‌گذاری محصولات تزریقی افزود: در مورد فراورده‌های تزریقی از سازمان غذا و دارو انتظار توجه ویژه داریم، به ویژه در مورد سرم‌سازی‌ها چون پودر پلاستیک آنها درصدهای بالایی به آن تعلق گرفته و برون‌سازمانی است. امیدواریم سازمان قیمت‌ها را به گونه‌ای تعیین کند که انگیزه توسعه و بازسازی برای مدیران به وجود آید.

رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران درباره آخرین وضعیت مطالبات شرکت‌های دارویی نیز به فانا گفت: همچنان پیگیر این موضوع هستیم و متاسفانه عمده کار ما پیگیری همین موضوع است.

شیبانی درباره آخرین وضعیت پوشش بیمه‌ای داروهای OTC نیز عنوان کرد: پوشش بیمه‌ای تعدادی از داروهای OTC برداشته شده است. در سندیکا به سازمان غذا و دارو درخواست دادیم تا قیمت‌گذاری این داروها در خود سندیکا انجام شود که سازمان هم با بخشی از این درخواست موافقت کرده و قرار است قیمت‌گذاری این محصولات را در سندیکا و با همکاری سازمان انجام دهیم.

وی درباره اثرات تحریم بر صنعت داروسازی کشور نیز گفت: شرکت‌ها مستقیم تحریم نیستند اما بیشترین مشکل ناشی از تحریم مربوط به انتقال پول است که دولت در حال پیگیری است تا کمترین مشکل برای صنعت ایجاد شود. البته مشکلات باز هم وجود دارد اما نیاز به پیگیری جدی دارد.


1397/05/09

Bookmark and Share   شماره خبر :30 تعداد بازدید :4517

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload